TÖRŐDÉS MEGBÍZHATÓSÁG BIZALOM

Észak-Alföldi Regionális Szociális Szolgáltató Központ



Az Észak-Alföldi Regionális Szociális Szolgáltató Központ a hátrányos helyzetű csoportok társadalmi esélyegyenlőségének elősegítését, javítását tűzte ki célul, különös tekintettel a fogyatékkal élőkre, időskorúakra, pszichiátriai- és szenvedélybetegekre.

      A hatékony, gyakorlati megvalósítás érdekében szervezetünk három Humán Szolgáltató Központot hozott létre az Észak-alföldi Régióban. A területi alapon szervezett Humán Szolgáltató Központok szakmai egységként funkcionálnak, áttekinthető, ellenőrizhető rendszert képviselnek. A Humán Szolgáltató Központok célja a különféle szociális alapellátások egységbe foglalása, a hatékony, minőségi szolgáltatások biztosítása, a lakosságot segítő egyéb szolgáltatások nyújtása.

      Szociális alapellátást biztosító szolgálatainkon keresztül klienseink életminőségének javítását, mind szélesebb körű integrációját segítjük elő, együttműködve számos civil szervezettel és a szociális ellátórendszer több intézményével.

      Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy klienseink teljes jogú tagjai lehessenek a társadalomnak.

      A szervezet, mint fenntartó részéről több szociálpolitikus, szociális munkás, szociológus, jogász szakember dolgozik azon, hogy minél magasabb szintű, szakmailag megalapozott ellátást tudjunk biztosítani klienseink számára.

      Szakmai vezetőink között több éves szociális területen szerzett tapasztalattal rendelkező szakemberek vannak. Az Észak-Alföldi Regionális Szociális Szolgáltató Központ háttérintézménye egy ügyvédi iroda, amely a fenntartás törvényi hátterét biztosítja, munkajogi illetve egyéb jogi tanácsadást biztosít a szervezet részére.

      Munkatársaink több alap illetve szakellátást nyújtó civil szervezettel, illetve önkormányzattal működnek együtt, szakmai tapasztalatcsere céljából. Folyamatosan tartjuk a kapcsolatot a regionális módszertani központokkal. Fontosnak tartjuk a szakmai konferenciákon, előadásokon való részvételt mind a fenntartásban részt vevő munkatársak, mind a szolgálatvezetők részéről. Szoros kapcsolatot tartunk a Magyar Államkincstár munkatársaival, akik nagy segítségünkre vannak a fenntartásban. Ezen túl a Szociális és Munkaügyi Minisztérium illetékes szakembereivel is kapcsolatban állunk.

      Több társintézményünkkel szervezünk közös programokat, tapasztalatcserékkel, tréningekkel próbálunk munkatársaink mindennapi nehézségein könnyíteni, emberközpontú munkahelyeket teremteni. A Humán Szolgáltató Központok azért jöttek létre, hogy a folyamatosan változó világ társadalmának sebezhetőségére válaszolva olyan szolgáltatásokat nyújtsanak, amelyek igénybevételével a kor embere sikeresebben tud reagálni a minduntalan felbukkanó problémákra és kihívásokra. Ezzel is hozzásegítve az egyént ahhoz az alapvető emberi joghoz, hogy teljes értékű tagja lehessen a közösségnek.

      A Szolgáltató Központok minden erejükkel azon dolgoznak, hogy a társadalom szolgálata terén stabilan tudjanak kiemelkedő színvonalon minőséget és megbízhatóságot adni.

      Célunk, hogy olyan civil szervezetként működjünk, mely sikeresen generál, irányít, segít olyan együttműködéseket, projekteket, melyek révén a kihívással élők valóban hatékony segítséget kapnak kialakult élethelyzeteik kezeléséhez és a munkaerőpiacra való visszatéréshez. Szorosan együttműködünk mindazokkal, akik céljaink megvalósításában segítenek, kiemelten az egészségügyben, a szociális és munkaerő-piaci szférában tevékenykedőkkel.

      A kialakított együttműködések segítségével olyan hiánypótló szolgáltatásokat kívánunk létrehozni, amelyek komplexitásukkal, szervezettségükkel, és partneri hátterükkel alapvető bázist jelentenek a keleti régió kistérségeiből szinte teljesen hiányzó civil önszerveződésnek.